CO Vše vám mohu


nabídnout

.

boys, children, path-5630669.jpg

Vývoj dítětě z hlediska waldorfské pedagogiky

Co potřebují děti pro svůj zdárný vývoj? 

V každém životním období jsou věci, které je zapotřebí akcentovat. Co my jako rodiče můžeme dělat, abychom tyto potřeby nepřehlédli?

Prožijeme si základní pohledy waldorfské pedagogiky na jednotlivá vývojová období a budeme hledat možnosti, jak dětem zajistit to, co právě potřebují.

(ento seminář byl také realizován online na portálu Národního pedagogického institutu.

https://webinare.rvp.cz/webinar/599

students, announcement, communication-1822449.jpg

SLOVNÍ HODNOCENÍ NA VYSVĚDČENÍ

Jak si s ním poradit?

Praktické a faktické nástroje pro psaní slovního hodnocení. Aneb jak napsat slovní hodnocení tak, aby obsahovala vše potřebné, rodič mu rozuměl a učitel psaní přežil.

food, drinks, people-2940553.jpg

KOMUNIKACE S RODIČI

Radost nebo tíže?

Aneb jak si já,, jako učitel, mohu nastavit komunikaci s rodiči tak, aby byla přínosem pro náš trojúhelník – dítě, rodič, učitel – a nikoliv  psychickým i časovým břemenem?

Jak si definovat společný prostor a kde stojí za to si vystavět hranice? Nástroje nenásilné komunikace a facilitace konfliktů.

adult, mother, daughter-1807500.jpg

LASKAVÝ RODIČ

A co když mě vytočí do běla?

Jak pracovat s emocemi svými i u našich dětí. Krizové situace. Práce s traumatem. Agresivita. Seminář, který vám dá praktické nástroje  nejen pro situace plné emocí.

girls, sisters, kids-2564803.jpg

VÝCHOVA KE SVOBODĚ Z POHLEDU WALDORFSKÉ PEDAGOGIKY

Svoboda a hranice aneb kdy dobrými úmysly dítěti škodíme?

Téma důležitosti hranic, jejich nastavení. Dodržování dohod. Komunikace. Rozvíjení osobnosti versus sobectví a vyčerpanost. Tipy a triky ke spokojenosti.

V dobré vůli někdy děláme věci, které v dlouhodobé perspektivě nejsou prospěšné. V tématu  rozvíjení osobnosti dítěte balancujeme na pomyslných hranicích svobody a sobectví více než kde jinde.  Díky praktickým cvičením zažijeme, kdy jsou hranice prospěšné, kdy nikoliv a kde  máme hranice my.

girls, nature, happiness-6174061.jpg

TEMPERAMENTY Z HLEDISKA WALDORFSKÉ PEDAGOGIKY

Možná se vám narodilo úplně jiné dítě, než jste vy. Jak mu můžeme porozumět?

Jak je  můžeme účinně  podporovat? Waldorfská pedagogika pracuje s klasickými čtyřmi temperamenty.  I skrze  praktická cvičení se dostaneme k hlubšímu pochopení, zažijeme, co každý z nich potřebuje. Najdeme tak pro sebe možnosti dalšího rozvoje sebe i  našeho dítěte.
person, child, book-5582976.jpg

RITUÁLY jako ZÁZRAČNÝ LÉK, KTERÝ UZDRAVUJE

Co přináší dětem rituály a proč je potřebují. Jak s rituály pracuje waldorfská pedagogika? 

Vytvořit prospěšnou změnu můžeme i cestami, po kterých obvykle nechodíme. Rituály mají místo nejen v životních krizích, ale také v každodenním životě. Pomáhají dětem vyrovnávat se s těžkostmi a problémy.

Také mohou přinést téměř zázračnou změnu v chování dítěte. Zažijeme, jak na nás rituál působí. Najdeme možnosti zavedení prospěšných rituálů do každodenního života.

mother, child, family-1039765.jpg

ÚČINNÁ KOMUNIKACE NEJEN S DĚTMi

Jak působí slova a jak je používat, aby nám bylo rozuměno?

Představíme si základy nenásilné komunikace, skrze praktické cvičení eurytmie si prožijeme kvalitu a působení hlásek a budeme hledat možnosti, jak dobrou komunikaci zařadit do každodenního života.

Máte zájem o doučování, přednášku,workshop
seminář nebo lekci eurytmie ?

Napište mi nebo zavolejte !

Napište mi na email jitka@friedlova.eu, já se s Vámi brzy spojím a doladíme veškeré detaily.